Marta Nowak – nauczyciel dyplomowany, pedagog, oligofrenopedagog, edukator.
Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Kielcach - Pedagogika, studiów podyplomowych w Wyższej Szkole Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie - zarządzanie oświatą oraz Edukacja i potrzeby rewalidacyjne osób z niepełnosprawnością intelektualną na Uniwersytecie Rzeszowskim, posiada również kwalifikacje z zakresu oligofrenopedagogiki.
Lider Zmian z listy Ministra Edukacji Narodowej w obszarze kształcenia uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi
W poradni:
- · zajmuje się diagnozą i terapią pedagogiczną
- diagnozą dojrzałości szkolnej dzieci
Prowadzi:
- · prowadzi konsultacje i porady dla nauczycieli i rodziców
- opiekę pedagogiczną nad osobami niepełnosprawnymi intelektualnie
- zajęcia rewalidacyjne osób z niepełnosprawnością intelektualną
Halina Żakowska – nauczyciel dyplomowany, oligofrenopedagog, psycholog, surdopedagog.
Ukończyła psychologię na Uniwersytecie Łódzkim oraz studia podyplomowe - oligofrenopedagogika w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Kielcach.
W poradni:
- zajmuje się diagnozą psychologiczną dzieci, młodzieży i dorosłych w tym osób niedosłyszących
- wspiera rodziców, uczniów i nauczycieli
- pomaga rozwiązywać problemy podczas zajęć indywidualnych oraz zajęć psychoedukacyjnych
- udziela porad, konsultacji i wsparcia dla uczniów, rodziców i nauczycieli
Prowadzi:
- opiekę psychologiczną nad osobami przewlekle chorymi oraz niepełnosprawnymi fizycznie i intelektualnie
- badania pilotażowe dzieci w przedszkolach i uczniów w szkołach
- zajęcia z dziećmi przedszkolnymi oraz uczniami w szkołach wspomagające ich rozwój
- zajęcia psychoedukacyjne dla rodziców i nauczycieli pracujących z dzieckiem z dysfunkcjami rozwoju
- stymulację rozwoju dziecka niepełnosprawnego w wieku przedszkolnym i szkolnym
- realizuje zajęcia psychologiczne w ramach Programu Ograniczania Skutków Niepełnosprawności
- zajęcia warsztatowe dla nauczycieli
- grupę wsparcia dla rodziców dzieci niepełnosprawnych
- trening pewności siebie- program wsparcia dla dzieci
- prowadzi punkty konsultacyjne w placówkach oświatowych
Małgorzata Szybalska – nauczyciel dyplomowany, psycholog.
Ukończyła studia psychologiczne na Uniwersytecie Wrocławskim. Absolwentka studiów podyplomowych „Diagnoza psychologiczna i psychoterapia” w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej we Wrocławiu. Uczestniczka różnych form doskonalenia zawodowego, kursów szkoleniowych podnoszących kwalifikacje zawodowe w zakresie psychoterapii - prowadzonych przez Polski Instytut Psychoterapii Integratywnej.
W poradni:
- specjalizuje się w diagnozie i terapii dzieci i młodzieży z problemami emocjonalnymi i zaburzeniami przystosowania
- zajmuje się diagnozą uczniów z trudnościami w nauce
- udziela konsultacji nauczycielom, porad i pomocy psychologicznej rodzicom, uczniom w ramach działalności w punktach konsultacyjnych
Prowadzi:
- prowadzi warsztaty profilaktyczne dla dzieci, młodzieży, nauczycieli
- szkolenia rad pedagogicznych
- zajęcia psychoedukacyjne dla rodziców
- badania pilotażowe dzieci w przedszkolach i uczniów w szkołach
- aktywnie działa w terenowym oddziale Towarzystwa Psychologicznego w Kielcach
Magdalena Pakosińska - nauczyciel dyplomowany, psycholog, tyflopedagog.
Absolwentka Uniwersytetu Śląskiego w Katowicach, posiada kwalifikacje z zakresu zarządzania oświatą.
W poradni:
- zajmuje się diagnozą psychologiczną rozwoju intelektualnego, emocjonalnego, społecznego dzieci i młodzieży w tym słabo słyszących i niesłyszących,
- prowadzi indywidualną terapię psychologiczną dzieci i młodzieży metodą EEG Biofeedback,
- prowadzi porady i konsultacje dla rodziców i nauczycieli,
- udziela pomocy psychologicznej rodzicom, dzieciom, młodzieży w formie interwencji kryzysowej
- udziela pomocy nauczycielom, wychowawcom pomocy w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych,
- prowadzi działalność informacyjno-szkoleniową,
Prowadzi:
- zajęcia warsztatowe z dziećmi i młodzieżą z zakresu profilaktyki uzależnień realizując min takie programy profilaktyczne: Spójrz inaczej, Veto wobec przemocy, Jak żyć...,
- zajęcia z zakresu edukacji prozdrowotnej wśród dzieci, młodzieży, rodziców, nauczycieli,
- zajęcia na temat rozwiązywania konfliktów, radzenia sobie ze stresem,
- szkolenia rad pedagogicznych,
- zajęcia psychoedukacyjne dla rodziców,
- w przedszkolach i szkołach realizuje badania pilotażowe dojrzałości szkolnej,
Małgorzata Zamojska – nauczyciel dyplomowany, logopeda, surdopedagog.
Ukończyła pedagogikę specjalną i logopedię w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Krakowie, posiada również kwalifikacje z zakresu terapii pedagogicznej.
W poradni:
- zajmuje się diagnozą mowy u dzieci i młodzieży
- prowadzi terapię różnych zaburzeń mowy u dzieci i młodzieży
- specjalizuje się w pracy z dziećmi z wadami słuchu
Prowadzi:
- terapię EEG Biofeedback
- terapię z dziećmi mającymi trudności w czytaniu i pisaniu (dysleksja)
- grupowe zajęcia z elementami logorytmiki
- badania słuchu przy pomocy Platformy Badań Zmysłów, programów „Słyszę...” oraz Screeningowego Audiometru Tonalnego
- przesiewowe badania mowy u przedszkolaków
- udziela porad i konsultacji logopedycznych rodzicom i nauczycielom
- konsultuje dzieci z wadami słuchu
Dorota Stojanovska – nauczyciel dyplomowany, logopeda, pedagog.
Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Kielcach – pedagogika opiekuńczo - wychowawcza, studiów podyplomowych w Wyższej Szkole Pedagogicznej w Warszawie – logopedia, posiada kwalifikacje z zakresu zarządzania oświatą.
W poradni:
- zajmuje się diagnozą i terapią logopedyczną
- prowadzi terapię różnych zaburzeń mowy u dzieci i młodzieży
- zajmuje się diagnozą pedagogiczną
Prowadzi:
- prowadzi treningi metodą EEG –Biofeedback
- prowadzi konsultacje logopedyczne dla rodziców i nauczycieli z zakresu profilaktyki zaburzeń mowy u dzieci
- udziela porad i instrukcji rodzicom w jaki sposób zapobiegać występowaniu zaburzeń mowy
- prowadzi zajęcia z zakresu profilaktyki niedostosowania społecznego (mobbing, bullying, profilaktyka agresji i przemocy w szkole)
Agnieszka Kwiatkowska – nauczyciel dyplomowany, logopeda, pedagog resocjalizacji.
Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Kielcach oraz Wyższej Szkoły Pedagogiki Specjalnej w Warszawie, studiów podyplomowych: Logopedia.
W poradni:
- zajmuje się diagnozą logopedyczną dzieci, młodzieży
- prowadzi terapię zaburzeń mowy
- bada słuch przy pomocy multimedialnego systemu badania słuchu ,,Słyszę..” oraz Screeningowego Audiometru Tonalnego
Prowadzi:
- terapię EEG - Biofeedback
- wykonuje badania przesiewowe wykrywające wady wymowy u dzieci
- udziela porad rodzicom, dotyczących profilaktyki zaburzeń mowy, korygowania wad wymowy oraz wspomagania rozwoju mowy
- prowadzi konsultacje dla nauczycieli
- realizuje zajęcia logopedyczne w ramach Programu Ograniczania Skutków Niepełnosprawności
Agata Kosierkiewicz – nauczyciel dyplomowany, pedagog, surdopedagog.
Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Kielcach, studiów podyplomowych z zakresu nauczania początkowego, informatyki , posiada kwalifikacje z zakresu terapii pedagogicznej.
W poradni:
- zajmuje się : diagnozą pedagogiczną dzieci i młodzieży (w tym dzieci niedosłyszących)
- diagnozą dojrzałości szkolnej
- badaniami słuchu programem „Słyszę dla przedszkolaków”
- terapią metodą EEG - Biofeedback
- terapią pedagogiczną dzieci z trudnościami w nauce w młodszym wieku szkolnym
Prowadzi:
- zajęcia profilaktyczne dla dzieci i młodzieży :np. Veto wobec przemocy, Trening pewności siebie – program wsparcia dla dzieci
- zajęcia warsztatowe dla nauczycieli
- spotkania z rodzicami,
- grupę wsparcia dla rodziców dzieci niepełnosprawnych
- spotkania z Radami Pedagogicznymi
- konsultacje dla nauczycieli, porady dla rodziców i uczniów
- zajęcia warsztatowe z uczniami z zakresu profilaktyki uzależnień i promocji zdrowia
- punkt konsultacyjny
Jolanta Grusiecka - nauczyciel dyplomowany, pedagog, specjalista diagnozy i terapii dzieci z autyzmem.
Absolwentka Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Kielcach – Pedagogika oraz studiów podyplomowych z zakresu terapii pedagogicznej
W poradni:
- zajmuje się diagnozą i terapią pedagogiczną
- diagnozą pedagogiczną dojrzałości szkolnej dzieci
- diagnozą pedagogiczną dzieci i młodzieży z trudnościami w nauce oraz problemami wychowawczymi
- badaniem predyspozycji zawodowych uczniów gimnazjum oraz szkół ponadgimnazjalnych
Monika Czaja- nauczyciel kontraktowy, pedagog, oligofrenopedagog, doradca zawodowy.
Absolwentka Uniwersytetu Jana Kochanowskiego w Kielcach - pedagogika opiekuńczo wychowawcza oraz studiów podyplomowych - poradnictwo zawodowe.
W poradni:
- zajmuje się indywidualną diagnozą pedagogiczną dzieci i młodzieży
- zajmuje się diagnozą pedagogiczną dojrzałości szkolnej dzieci
- zajmuje się indywidualną i grupową diagnozą zawodoznawczą
Prowadzi:
- indywidualną terapię pedagogiczną dla dzieci i młodzieży
- warsztaty z zakresu planowania kierunku kształcenia i kariery zawodowej dla uczniów
- zajęcia integracyjno-adaptacyjne dla uczniów
- zajęcia profilaktyczne dla uczniów
- prelekcje i warsztaty dla rodziców i nauczycieli
Sekretariat Poradni
Ewa Stępień – starszy referent ds. administracyjno-biurowych
Pracownik obsługi
Jadwiga Ciba