Spis treści

W ramach działalności statutowej Poradnia prowadzi przede wszystkim działalność diagnostyczną,

terapeutyczną, profilaktyczną, doradczo – konsultacyjną,

informacyjno – edukacyjną i interwencyjną.

 

A/ W ramach działalności diagnostycznej wydajemy opinie w sprawach :

1. Wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej oraz odroczenia rozpoczęcia  spełniania obowiązku szkolnego.

2. Pozostawienia ucznia klasy I-III szkoły podstawowej na drugi rok w tej samej klasie.

3. Objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej.

4. Dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe lub specyficzne trudności w uczeniu się uniemożliwiające sprostaniu tym wymaganiom.

5. Zwolnienia ucznia z wadą słuchu z nauki drugiego języka obcego.

6. Udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki.

7. Przyjęcia ucznia  gimnazjum do oddziału przysposabiającego do pracy.

8. Wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.

9. Innych, określonych w odrębnych przepisach.

Warunkiem wydania opinii jest złożenie przez rodziców pisemnego wniosku.  W sytuacji, gdy do wydania opinii konieczne jest przeprowadzenie badań lekarskich, wnioskodawca powinien przedstawić stosowne zaświadczenie lekarskie.

B/ Wydajemy orzeczenia :

1. O potrzebie kształcenia specjalnego dla uczniów niepełnosprawnych:

 a  -  niesłyszących

 b -  słabo słyszących

 c -  z niepełnosprawnością ruchową

 d -  z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim

 e -  z upośledzeniem umysłowym umiarkowanym lub znacznym

 f   - z niepełnosprawnością sprzężoną 

Uwaga : Orzeczenia dla uczniów niewidomych i słabo widzących wydaje dla rejonu powiatu kieleckiego Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Bodzentynie, zaś dla uczniów z autyzmem – Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna w Piekoszowie.

2. O potrzebie kształcenia specjalnego dla dzieci i młodzieży niedostosowanej społecznie, wymagającej stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy z powodu :

- niodostosowania społecznego

- zagrożenia niedostosowaniem społecznym

- zagrożenia uzależnieniem

- zaburzeń zachowania.

 

3. O potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego  dla dzieci, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do przedszkola lub oddziału przedszkolnego zorganizowanego w szkole podstawowej.

4. O potrzebie nauczania indywidualnego dla dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły.

5. Orzeczenia o potrzebie zajęć rewalidacyjno – wychowawczych dla dzieci i młodzieży w stopniu głębokim.

C/ Prowadzimy diagnozę logopedyczną celem stwierdzenia prawidłowości bądź zaburzeń mowy.