Jolanta  Grusiecka   pedagog
                                                                        
Oferta  zajęć  terapeutycznych dla dzieci i młodzieży 
Przedszkole:
- Kształtowanie twórczych postaw dzieci 4 i 5 letnich
 - Bawię się i uczę – zajęcia stymulujące rozwój poznawczy
 
Młodszy wiek szkolny :
- Zajęcia grupowe z ukierunkowaniem na usprawnianie funkcji percepcyjno – motorycznych dzieci 6 letnich
 - Spójrz inaczej – kl. 1-3
 
Klasa 4-6 :
- Kształtowanie zdrowych relacji w szkole i w domu
 - Rozwijanie zdrowego stylu życia
 - Budowanie zdrowego poczucia własnej wartości i rozwoju
 - Rozwijanie osobistej odpowiedzialności za swoje zachowanie
 
Gimnazjum:
- Zajęcia integracyjno- adaptacyjne
 - Umiejętność gospodarowania własnym czasem
 - Veto – wobec narkotyków
 - Samopoznanie drogą do decyzji edukacyjno – zawodowej
 - Sposoby radzenia sobie ze stresem
 - Moje zainteresowania
 
Szkoły ponadgimnazjalne:
- Stres – wróg czy przyjaciel ?
 - Przygotowanie uczniów do wyborów edukacyjnych i zawodowych
 - Jaki jestem? Oto jest pytanie ?
 
Oferta spotkań z rodzicami  :                                                               
Przedszkole :
- Jak obserwować dziecko żeby poznać jego predyspozycje , cechy , właściwości , możliwości ?
 - O czym świadczy zachowanie dziecka i efekty jego pracy ?
 - Kiedy zwrócić się o pomoc do psychologa?
 
Szkoła Podstawowa :
- Rola poradni w przezwyciężaniu trudności dydaktycznych
 - Zaburzenia w zachowaniu , trudności wychowawcze, nieprzystosowanie społeczne
 - Organizacja pracy domowej uczniów w młodszym wieku szkolnym
 
Gimnazjum :
- Rodzic pierwszym doradcą zawodowym swojego
 - W czym może pomóc poradnia psychologiczno – pedagogiczna?
 - Uzależnienia behawioralne : patologiczny hazard i internet
 
Szkoły ponadgimnazjalne :
- Informacja zawodowa, czyli co warto wiedzieć o zawodach?
 
Oferta dla nauczycieli:
- Dziecko z zaburzeniami lękowymi w szkole i w przedszkolu
 - Dziecko z zaburzeniami odżywiania
 - Dziecko z depresją
 - Zapoznanie młodzieży z zakresem informacji zawodowej niezbędnym do podjęcia decyzji
 - Metody pracy z dzieckiem dyslektycznym w szkole podstawowej i gimnazjum
 
Psycholog Magdalena Pakosińska
Propozycje zajęć dla uczniów klas I-III
- Jak pokonać nieśmiałość,
 - Klasa to nie samotna wyspa,
 - Od radości do smutku, uczymy się rozpoznawać nasze emocje,
 - Z kolegami za pan brat – rozwijanie umiejętności społecznych,
 - Razem czy osobno- rozwijanie umiejętności współpracy.
 
Propozycje zajęć dla uczniów klas IV-VI
- Jak być asertywnym,
 - Jak uczyć się szybko i skutecznie,
 - Warsztaty twórczego myślenia,
 - Klasa to nie samotna wyspa,
 - Porozumienie bez przemocy jako metoda skutecznej komunikacji,
 - Co wiem o sobie, jak budować poczucie własnej wartości,
 - Jak sobie radzić z presją i naciskami,
 - Jestem tolerancyjny,
 - Sztuka dobrej komunikacji,
 - Złość jak sobie z nią radzić.
 
Propozycje zajęć dla uczniów klas gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych
- Wiem o sobie… zajęcia rozwijające poczucie własnej wartości,
 - Konstruktywne radzenie sobie ze złością i agresją własną i innych,
 - O trudnej sztuce komunikacji,
 - Dziękuję nie palę, nie piję, nie biorę- o sztuce odmawiania,
 - Jak radzić sobie ze stresem egzaminacyjnym,
 - Ja w nowej szkole, nowej klasie- zajęcia integracyjne,
 - Jak uczyć się szybko i skutecznie,
 - Motywacja podstawą sukcesu,
 
Propozycje szkoleń, prelekcji dla rodziców
- Moje dziecko idzie do I klasy- jak przygotować dziecko do szkoły,
 - Zaburzenia rozwojowe, jako przyczyna niepowodzeń szkolnych,
 - Jak słuchać by dzieci do nas mówiły, jak mówić by dzieci nas słuchały,
 - Jak pomóc dziecku w nauce,
 - Poszerzanie świadomości własnych postaw rodzicielskich,
 - Mądra pochwała, twórcza krytyka,
 - Problemy wychowawcze w okresie dorastania,
 - Specyficzne trudności w uczeniu się, a problemy w nauce,
 
Propozycje szkoleń dla nauczycieli
- Jak pracować z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo,
 - Wspieranie rozwoju dzieci wolniej rozwijających się – metody pracy,
 - Uczeń z ADHD w zespole klasowym,
 - Dojrzałość szkolna,
 - Zasady działania poradni psychologiczno-pedagogicznych- interpretacja opinii i orzeczeń wydawanych przez poradnie,
 - Formy i przejawy zaburzeń zachowania u dzieci i młodzieży,
 - Rozwój dziecka a jego funkcjonowanie w szkole.
 








						







