Zajęcia profilaktyczne dla dzieci i młodzieży:

  • Zajęcia rozwijające umiejętności emocjonalno-społeczne dla dzieci z oddziałów przedszkolnych.
  • Trening skutecznego uczenia się.
  • Veto wobec przemocy.
  • Klasa to nie samotna wyspa.
  • Z kolegami za pan brat – rozwijanie umiejętności społecznych.
  • Razem czy osobno- rozwijanie umiejętności współpracy.
  • Jak być asertywnym.
  • Warsztaty twórczego myślenia.
  • Porozumienie bez przemocy jako metoda skutecznej komunikacji.
  • Co wiem o sobie, jak budować poczucie własnej wartości.
  • Jak sobie radzić z presją i naciskami.
  • Jestem tolerancyjny.
  • Sztuka dobrej komunikacji.
  • Złość jak sobie z nią radzić.
  • Jak bezpiecznie korzystać z internetu.
  • Wiem o sobie… zajęcia rozwijające poczucie własnej wartość.
  • Konstruktywne radzenie sobie ze złością i agresją własną i innych.
  • O trudnej sztuce komunikacji.
  • Dziękuję nie palę, nie piję, nie biorę- o sztuce odmawiania.
  • Jak radzić sobie ze stresem egzaminacyjnym.
  • Ja w nowej szkole, nowej klasie- zajęcia integracyjne.
  • Jak uczyć się szybko i skutecznie.
  • Motywacja podstawą sukces.

Spotkania i warsztaty  z nauczycielami

  • Jak pracować z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo.
  • Jak postępować z uczniem agresywnym.
  • Wspieranie rozwoju dzieci wolniej rozwijających się – metody pracy.
  • Dojrzałość szkolna.
  • Orzecznictwo w zakresie nauczania indywidualnego i kształcenia specjalnego.
  • Wpływ oceny na zachowanie uczniów.
  • Formy i przejawy zaburzeń zachowania u dzieci i młodzieży
  • Rozwój dziecka a jego funkcjonowanie w szkole.

Propozycje szkoleń, prelekcji dla rodziców:

  • Moje dziecko idzie do I klasy- jak przygotować dziecko do szkoły.
  • Zaburzenia rozwojowe, jako przyczyna niepowodzeń szkolnych.
  • Metody stymulowania zaburzonych funkcji.
  • Jak słuchać by dzieci do nas mówiły, jak mówić by dzieci nas słuchały.
  • Jak pomóc dziecku w nauce.
  • Nagroda czy kara – kształtowanie prawidłowych postaw  rodzicielskich.
  • Potrzeby nastolatków.
  • Specyficzne trudności w uczeniu się, a problemy w nauce.