• Kontrast
    • Tryb domyślny
    • Tryb nocny
    • Wysoki kontrast - tryb czarny i biały
    • Wysoki kontrast - tryb czarny i żółty
    • Wysoki kontrast - tryb żółty i czarny
  • Rozmiar czcionki
    • Mniejsza czcionka
    • Domyślna czcionka
    • Większa czcionka
  • Widok
    • Stały układ
    • Szeroki układ
  • START
  • AKTUALNOŚCI
  • DOKUMENTY
    • WARTO PRZECZYTAĆ
  • STATUT
  • KONTAKT
  • DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
  • BIP

Bezpieczny powrót do szkoły

Wytyczne MEiN, MZ i GIS dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych obowiązujące od 1 września 2021 r.

Zawody potrzebne na rynku pracy – obwieszczenie Ministra Edukacji Narodowej

Automatyk, kierowca mechanik, mechatronik, murarz-tynkarz, technik budowy dróg, technik programista, technik spawalnictwa – to wybrane zawody szkolnictwa branżowego, na które prognozowane jest szczególne zapotrzebowanie na pracowników na krajowym rynku pracy. Już po raz drugi, w formie obwieszczenia, Minister Edukacji Narodowej ogłosił prognozę zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego na krajowym i wojewódzkim rynku pracy.

Baza materiałów ORE dla nauczycieli – zachęcamy do korzystania!

Ponad 4500 publikacji dla nauczycieli, dyrektorów szkół, a także rodziców zgromadzonych w jednym miejscu do pobrania bezpłatnie. Zachęcamy do zapoznania się z bazą materiałów opracowanych przez Ośrodek Rozwoju Edukacji.

Zagrożenia związane z e-papierosami – MEN i GIS ostrzegają!

7 października br. Minister Edukacji Narodowej Dariusz Piontkowski skierował do szkół, przygotowany wspólnie z Głównym Inspektorem Sanitarnym, materiał informacyjny dla uczniów, rodziców, dyrektorów i nauczycieli, w którym przestrzega przed potencjalnymi zagrożeniami związanymi z elektronicznymi papierosami.

800 70 2222 - Linia wsparcia dla osób w stanie kryzysu psychicznego

Jest linią całodobową i bezpłatną dla osób dzwoniących. Pod telefonem, mailem i czatem dyżurują psycholodzy Fundacji ITAKA udzielający porad i kierujący dzwoniące osoby do odpowiedniej placówki pomocowej w ich regionie.

Infolinia

800 080 222 – rusza całodobowa bezpłatna infolinia dla dzieci, młodzieży, rodziców i pedagogów

Previous Next

OFERTA PEDAGOGICZNA
OFERTA PSYCHOLOGICZNA
OFERTA LOGOPEDYCZNA

  • Jesteś tutaj:  
  • Strona główna

 

logo kuratorium

    

     Kuratorium Oświaty w Kielcach - www.kuratorium.kielce.pl

 

logo starostwo powiatowe

 

      Starostwo Powiatowe w  Kielcach - www.powiat.kielce.pl

 

 

men logo

 

  Ministerstwo Edukacji Narodowej - www.men.gov.pl


 

oke logo

 

  Okręgowa Komisja Egzaminacyjna w Łodzi - www.komisja.pl

 

pfron logo

 

  Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych  -   

  www.pfron.org.pl

 

 

 logo nadzieja rodzinie 

  Stowarzyszenie "Nadzieja Rodzinie" - www.nadziejarodzinie.org.pl

 

KTA

 

 

 Krajowe Towarzystwo Autyzmu Oddział Kraków - www.kta.krakow.pl

 

 

ore logo

 

   Ośrodek Rozwoju Edukacji - www.ore.org.pl

 

 

Świętokrzyskie Centrum Profilaktyki i Edukacji w Kielcach - www.profilaktyka.com




Bezpośrednia pomoc psychologiczno-pedagogiczna skierowana do rodziców i opiekunów.

  • Konsultacje i porady udzielane przez psychologów, pedagogów, logopedów, doradców zawodowych.
  • Grupy wsparcia dla rodziców i opiekunów dzieci z niepełnosprawnościami.
  • Warsztaty rozwijające umiejętności wychowawcze.
  • Interwencja kryzysowa.
  • Mediacje w sprawie dziecka.
  • Krótkoterminowa terapia rodzinna w ramach wsparcia uczniów wymagających szczególnej pomocy.
  • Spotkania z rodzicami na terenie placówek zgodnie ze zgłaszanymi potrzebami.
  • Udostępnianie materiałów ćwiczeniowych w zakresie usprawniania deficytów percepcyjno-motorycznych.

 

Zasady współpracy Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej  w Chmielnikuze szkołami i innymi placówkami objętymi opieką poradni.

 

 I.    Opieka Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Chmielniku nad szkołami i przedszkolami:

- Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Chmielniku zgodnie z decyzją organu prowadzącego sprawuje opiekę psychologiczno-pedagogiczną nad szkołami i placówkami oświatowymi w rejonie gmin : Chmielnik, Daleszyce, Morawica, Pierzchnica, Raków.

- pracownicy merytoryczni mają przydzielone spośród w/w rejony sprawowania opieki, co nie oznacza, że nie zajmują się problemami placówek spoza „swojego rejonu”

- przyjętymi formami kontaktu poradni ze szkołą/placówką są formy: telefoniczna, faxowa, poczty tradycyjne, poczty elektronicznej bądź kontaktu bezpośredniego lub pośredniego (przez wychowawcę, pedagoga, innego nauczyciela).

II. Zasady nawiązywania kontaktu

- zgłoszenia w formie pisemnej są rejestrowane w sekretariacie i przekazywane do dyrektora poradni bądź do określonego pracownika merytorycznego

- dyrektor poradni określa formę odpowiedzi/reakcji na zgłoszenie o powiadamia o niej pracownika poradni oraz autora zgłoszenia

- pracownik merytoryczny –jeżeli do niego przekazano zgłoszenie określa formę odpowiedzi/reakcji na nie i powiadamia o tym dyrektora poradni i autora zgłoszenia.

- Poradnia chcąc nawiązać kontakt ze szkołą/placówką czyni to w sposób analogiczny drogą telefoniczną, faxową lub elektroniczną.

- Kontakt w formie spotkania bezpośredniego (wyjście lub wyjazd do placówki/szkoły wymaga uprzednich uzgodnień z zainteresowanymi stronami.

- Specyficzną formą kontaktów poradni z placówką/szkoła są bezpośrednie, systematyczne kontakty z pedagogami szkolnymi tych placówek, które takich pracowników mają. W trakcie takich spotkań omawia się sprawy bieżące jak i planuje działania strategiczne wynikające z planu i specyfiki placówek.

III.  Udzielenie informacji o uczniu.

- Za zgodą rodzica nauczyciel lub wychowawca sporządza opinię o funkcjonowaniu dziecka w szkole. Opinia jest dostarczana do poradni przez nauczyciela lub za pośrednictwem rodzica, jako uzupełnienie wniosku rodzica o badanie dziecka i wydanie opinii lub orzeczenia.

- Pracownicy poradni, którzy badali dziecko, mogą omówić opinię/ orzeczenie z wychowawcą, nauczycielami, jeżeli opiekunowie dziecka dostarczyli opinię/ orzeczenie do szkoły.

- Informacji dotyczących realizacji zaleceń zawartych w opiniach/orzeczeniach udziela pracownikowi poradni dyrektor lub pedagog szkolny a także wychowawca, ewentualnie nauczyciel przedmiotowy.

IV. Płaszczyzny współpracy poradni i szkoły/placówki.

Współpraca w/w instytucji może dotyczyć m.in. takich płaszczyzn  jak :

- doradztwo psychologiczno- pedagogiczne

- diagnoza dzieci w poradni

- realizacja celów i zadań wychowawczych, przede wszystkim profilaktyki, zajęć psychoedukacyjnych dzieci i młodzież, interwencji kryzysowej, zajęć o charakterze socjoterapeutycznym

- realizacja zadań wynikających z doradztwa zawodowego ( w tym preorientacji i orientacji zawodowej)

- realizacja zadań o charakterze terapeutycznym (terapia psychologiczna, pedagogiczna i logopedyczna)

- orzecznictwo

- działalność informacyjno - edukacyjną ukierunkowana szczególnie na środowisko rodziców

- realizacja zadań o charakterze informacyjnym, szkoleniowym, warsztatowym – szczególnie w środowisku kadry pedagogicznej

- szczególną formą współpracy poradni ze szkołą/placówką są tzw. punkty konsultacyjne, w których określony pracownik poradni realizuje zadania wynikające z potrzeb szkoły/ placówki bezpośrednio na jej terenie. Jest to przedsięwzięcie realizowane systematycznie w określonych przez obie strony  interwałach czasowych.

V. Zasady realizacji przedsięwzięć.

- Obowiązek uzyskania akceptacji czy zgody na udział podmiotów uczestniczących w zajęciach realizowanych przez pracowników poradni spoczywa na dyrektorze lub nauczycielu wychowawcy organizującym te zajęcia w placówce.

- Jeżeli uczestnikami zajęć są dzieci i młodzież niepełnoletnia wówczas obowiązek uzyskania zgody rodziców na udział ich dzieci w tych zajęciach spoczywa na nauczycielu/wychowawcy

- Jeżeli działania są realizowane w poradni, wówczas obowiązek uzyskania zgody rodziców na udział ich niepełnoletnich dzieci spoczywa na pracowniku poradni realizującym te zajęcia.

- Poradni obejmuje swoimi działaniami dzieci nie uczęszczające do szkół oraz uczniów i wychowanków szkół i placówek ze swojego rejonu działania. Wyjątkiem od tej zasady są uczniowie będący wychowankami burs, domów wczasów dziecięcych, specjalnych ośrodków szkolno-wychowawczych oraz młodzieżowych ośrodków psychoterapii w stosunku do których mogą być wydawane orzeczenia przez zespoły działające w poradniach właściwych ze względu na siedzibę placówki, w której uczeń przebywa lub miejsce zamieszkania ucznia. Także orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dla dzieci przed rozpoczęciem obowiązku szkolnego orzeczenia o potrzebie indywidualnego przygotowania przedszkolnego oraz orzeczenia o potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych są wydawane przez zespoły działające w poradniach właściwych ze względu na miejsce zamieszkania dziecka. Orzeczenia oraz opinie dla dzieci niewidomych i słabowidzących,, niesłyszących i słabosłyszących oraz dla dzieci z autyzmem są wydawane przez zespoły działające w poradniach wskazanych przez kuratora oświaty za zgodą organu prowadzącego.

- Poradnia może także udzielić pomocy na podstawie porozumienia zawartego pomiędzy organami prowadzącymi poradnie uczniom, ich rodzicom i nauczycielom przedszkoli, szkół i placówek nie mających siedziby na terenie działania poradni oraz nie zamieszkałym na terenie działania poradni dzieciom, które nie uczęszczają do szkoły (przedszkola), i ich rodzicom.

 


W ramach działalności statutowej Poradnia prowadzi przede wszystkim działalność diagnostyczną,

terapeutyczną, profilaktyczną, doradczo – konsultacyjną,

informacyjno – edukacyjną i interwencyjną.

 

A/ W ramach działalności diagnostycznej wydajemy opinie w sprawach :

1. Wcześniejszego przyjęcia dziecka do szkoły podstawowej oraz odroczenia rozpoczęcia  spełniania obowiązku szkolnego.

2. Pozostawienia ucznia klasy I-III szkoły podstawowej na drugi rok w tej samej klasie.

3. Objęcia ucznia nauką w klasie terapeutycznej.

4. Dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu nauczania do indywidualnych potrzeb psychofizycznych i edukacyjnych ucznia, u którego stwierdzono zaburzenia i odchylenia rozwojowe lub specyficzne trudności w uczeniu się uniemożliwiające sprostaniu tym wymaganiom.

5. Zwolnienia ucznia z wadą słuchu z nauki drugiego języka obcego.

6. Udzielenia zezwolenia na indywidualny program lub tok nauki.

7. Przyjęcia ucznia  gimnazjum do oddziału przysposabiającego do pracy.

8. Wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.

9. Innych, określonych w odrębnych przepisach.

Warunkiem wydania opinii jest złożenie przez rodziców pisemnego wniosku.  W sytuacji, gdy do wydania opinii konieczne jest przeprowadzenie badań lekarskich, wnioskodawca powinien przedstawić stosowne zaświadczenie lekarskie.

B/ Wydajemy orzeczenia :

1. O potrzebie kształcenia specjalnego dla uczniów niepełnosprawnych:

 a  -  niesłyszących

 b -  słabo słyszących

 c -  z niepełnosprawnością ruchową

 d -  z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim

 e -  z upośledzeniem umysłowym umiarkowanym lub znacznym

 f   - z niepełnosprawnością sprzężoną 

Uwaga : Orzeczenia dla uczniów niewidomych i słabo widzących wydaje dla rejonu powiatu kieleckiego Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Bodzentynie, zaś dla uczniów z autyzmem – Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna w Piekoszowie.

2. O potrzebie kształcenia specjalnego dla dzieci i młodzieży niedostosowanej społecznie, wymagającej stosowania specjalnej organizacji nauki i metod pracy z powodu :

- niodostosowania społecznego

- zagrożenia niedostosowaniem społecznym

- zagrożenia uzależnieniem

- zaburzeń zachowania.

 

3. O potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego  dla dzieci, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do przedszkola lub oddziału przedszkolnego zorganizowanego w szkole podstawowej.

4. O potrzebie nauczania indywidualnego dla dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły.

5. Orzeczenia o potrzebie zajęć rewalidacyjno – wychowawczych dla dzieci i młodzieży w stopniu głębokim.

C/ Prowadzimy diagnozę logopedyczną celem stwierdzenia prawidłowości bądź zaburzeń mowy.

Strona 45 z 47

  • 38
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • ...
  • 45
  • 46
  • 47

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Chmielniku

  • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
  • HISTORIA PORADNI
  • NASZA KADRA
  • OFERTA na rok szkolny 2024/2025
  • GODZINY PRACY
  • PUNKTY KONSULTACYJNE
  • WSPÓŁPRACA
  • FORMY POMOCY
  • DLA RODZICA
    • JAK PRACOWAĆ Z DZIECKIEM
    • POLECANA LITERATURA
  • PORADNIA Z SERCEM
  • PROJEKTY
    • ERASMUS+
  • MIEJSCE ODKRYWANIA TALENTÓW
  • COVID-19 (procedury)
  • RODO

O Powiatowej Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Chmielniku

Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna jest publiczną placówką oświatową działającą od 1 września 1980. Organem prowadzącym jest Powiat Kielecki, a organem sprawującym nadzór pedagogiczny - Kuratorium Oświaty w Kielcach. Celem naszej działalności jest udzielanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla dzieci, młodzieży, nauczycieli i rodziców związanej z wychowywaniem i kształceniem oraz pomoc w wyborze kierunku kształcenia i zawodu. Zatrudniamy wykwalifikowaną i doświadczoną kadrę psychologów, pedagogów i logopedów. Zapewniamy efektywne metody pracy oraz przydatne dla wszystkich materiały.

Na naszej stronie prezentujemy zasięg świadczonych przez nas usług, opis działalności diagnostycznej, terapeutycznej, doradczej, mediacyjnej, psychoedukacyjnej. Proponujemy Państwu szeroką działalność profilaktyczną, konsultacje oraz działalność...

Czytaj o Poradni

POLECANE STRONY

Lokalizacja

Powiatowa Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna

w Chmielniku.

  • ul. Furmańska 1a,
  • 26-020 Chmielnik,
  • Tel./Fax: 41 354 42 17
  • poradniachmielnik@poczta.onet.pl

© Powiatowa Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna w Chmielniku. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Wróć na górę