• Kontrast
    • Tryb domyślny
    • Tryb nocny
    • Wysoki kontrast - tryb czarny i biały
    • Wysoki kontrast - tryb czarny i żółty
    • Wysoki kontrast - tryb żółty i czarny
  • Rozmiar czcionki
    • Mniejsza czcionka
    • Domyślna czcionka
    • Większa czcionka
  • Widok
    • Stały układ
    • Szeroki układ
  • START
  • AKTUALNOŚCI
  • DOKUMENTY
    • WARTO PRZECZYTAĆ
  • STATUT
  • KONTAKT
  • DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
  • BIP

Bezpieczny powrót do szkoły

Wytyczne MEiN, MZ i GIS dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych obowiązujące od 1 września 2021 r.

Zawody potrzebne na rynku pracy – obwieszczenie Ministra Edukacji Narodowej

Automatyk, kierowca mechanik, mechatronik, murarz-tynkarz, technik budowy dróg, technik programista, technik spawalnictwa – to wybrane zawody szkolnictwa branżowego, na które prognozowane jest szczególne zapotrzebowanie na pracowników na krajowym rynku pracy. Już po raz drugi, w formie obwieszczenia, Minister Edukacji Narodowej ogłosił prognozę zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego na krajowym i wojewódzkim rynku pracy.

Baza materiałów ORE dla nauczycieli – zachęcamy do korzystania!

Ponad 4500 publikacji dla nauczycieli, dyrektorów szkół, a także rodziców zgromadzonych w jednym miejscu do pobrania bezpłatnie. Zachęcamy do zapoznania się z bazą materiałów opracowanych przez Ośrodek Rozwoju Edukacji.

Zagrożenia związane z e-papierosami – MEN i GIS ostrzegają!

7 października br. Minister Edukacji Narodowej Dariusz Piontkowski skierował do szkół, przygotowany wspólnie z Głównym Inspektorem Sanitarnym, materiał informacyjny dla uczniów, rodziców, dyrektorów i nauczycieli, w którym przestrzega przed potencjalnymi zagrożeniami związanymi z elektronicznymi papierosami.

800 70 2222 - Linia wsparcia dla osób w stanie kryzysu psychicznego

Jest linią całodobową i bezpłatną dla osób dzwoniących. Pod telefonem, mailem i czatem dyżurują psycholodzy Fundacji ITAKA udzielający porad i kierujący dzwoniące osoby do odpowiedniej placówki pomocowej w ich regionie.

Infolinia

800 080 222 – rusza całodobowa bezpłatna infolinia dla dzieci, młodzieży, rodziców i pedagogów

Previous Next

OFERTA PEDAGOGICZNA
OFERTA PSYCHOLOGICZNA
OFERTA LOGOPEDYCZNA

  • Jesteś tutaj:  
  • Strona główna

Zasięg działania Powiatowej Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej w Chmielniku:

  1. Powiatowa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Chmielniku zgodnie z decyzją organu prowadzącego sprawuje opiekę psychologiczno-pedagogiczną nad szkołami i placówkami oświatowymi w rejonie gmin:
            • Chmielnik
            • Daleszyce
            • Morawica
            • Pierzchnica
            • Raków

  2. Powiatowa Poradnia Psychologiczno – Pedagogiczna w Chmielniku systematycznie współpracuje między innymi  z poradniami psychologiczno – pedagogicznymi (w tym ze specjalistycznymi) z województwa świętokrzyskiego oraz z instytucjami takimi jak:  Miejskie i Gminne Ośrodki Pomocy Społecznej, Centrum Integracji Społecznej w Chmielniku, Ośrodek Wczesnej Interwencji „Na Stoku” w Kielcach, Krajowe Towarzystwo Autyzmu oddział w Kielcach, Polski Związek Niewidomych oddział w Kielcach, Specjalny Ośrodek Szkolno -Wychowawczy dla Niesłyszących i Słabosłyszących w Kielcach, Świętokrzyski Oddział Polskiego Związku Logopedów, Polskie Towarzystwo Psychologiczne oddział w Kielcach, świetlica środowiskowa w Chmielniku, służba zdrowia, policja, sądy. 

  3. Zgodnie z decyzją Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty od 2017 roku Powiatowa Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Chmielniku została wskazana do orzekania o wszystkich niepełnosprawnościach wynikających z Rozporządzenia MEN w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym.

    Zasady nawiązywania kontaktu:

  4. Udzielamy pomocy psychologicznej, pedagogicznej i logopedycznej dzieciom,  młodzieży, a także ich rodzicom (opiekunom prawnym) i nauczycielom w zakresie wychowania, kształcenia oraz pomocy w wyborze kierunku kształcenia i zawodu. Wspomagamy przedszkola, szkoły i placówki z rejonu działania poradni w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych.

  5. Nasze usługi są bezpłatne. Korzystanie z nich jest dobrowolne. Wizyty nie wymagają skierowań.

  6. Przyjętymi formami kontaktu poradni ze szkołą/placówką są formy: telefoniczna, fax, poczta elektroniczna i tradycyjna, kontakt  bezpośredni (rodzic, pełnoletni uczeń) lub pośredni (przez wychowawcę, pedagoga lub innego nauczyciela za zgodą rodzica).

  7. Zgłoszenia są rejestrowane w sekretariacie i przekazywane do dyrektora poradni, następnie do pracowników merytorycznych.

  8. Pisemne zgłoszenia dotyczące bezpośrednich spotkań na terenie szkoły/placówki   wymagają  uzgodnień z zainteresowanymi stronami.

  9. Inną formą kontaktów  naszych pracowników  ze szkołami/placówkami są cykliczne spotkania z pedagogami szkolnymi odbywające się na terenie poradni.

    Udzielanie informacji o uczniu:

  10. Pracownicy poradni dokonujący diagnozy dziecka/pełnoletniego ucznia po jej ukończeniu omawiają wyniki badań bezpośrednio z rodzicem lub pełnoletnim uczniem.

  11. Po przeprowadzonej diagnozie poradnia wydaje opinię/ orzeczenie na pisemny wniosek rodzica dziecka albo pełnoletniego ucznia.

  12. Osoba składająca wniosek o wydanie opinii/orzeczenia może dołączyć do wniosku posiadaną dokumentację uzasadniającą wniosek, a w szczególności wyniki obserwacji i badań psychologicznych, pedagogicznych, logopedycznych i lekarskich, a w przypadku dziecka uczęszczającego do szkoły/placówki – także opinię nauczycieli -wychowawców grup wychowawczych lub specjalistów udzielających pomocy psychologiczno  -pedagogicznej w szkole lub placówce.

  13. Jeżeli w celu wydania opinii/orzeczenia jest niezbędne przeprowadzenie badań lekarskich, na wniosek poradni rodzic dziecka przedstawia zaświadczenie lekarskie o stanie zdrowia dziecka, a pełnoletni uczeń zaświadczenie o  swoim stanie zdrowia, zawierające informacje niezbędne do wydania opinii/orzeczenia.

  14. W celu uzyskania informacji o problemach dydaktycznych i wychowawczych dziecka albo pełnoletniego ucznia, poradnia może zwrócić się do dyrektora odpowiednio przedszkola, szkoły lub placówki, do której dziecko albo pełnoletni uczeń uczęszcza o wydanie stosownej opinii informując o tym zainteresowaną osobę.

  15. W przypadku, gdy opinia dotyczy dziecka uczęszczającego do przedszkola, szkoły lub placówki albo pełnoletniego ucznia uczęszczającego do szkoły lub placówki, na pisemny wniosek odpowiednio rodziców albo pełnoletniego ucznia, poradnia przekazuje kopię opinii do danej placówki, do której dziecko lub pełnoletni uczeń uczęszcza.

    DO ZADAŃ PORADNI NALEŻY:

  16. Diagnozowanie dzieci i młodzieży -w celu określenia indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych:
    - diagnoza psychologiczna,
    - diagnoza pedagogiczna,
    - diagnoza logopedyczna,
    - badania pilotażowe słuchu, 
    - badania pilotażowe 6-latków.

  17. Udzielanie dzieciom i młodzieży bezpośredniej pomocy psychologiczno-pedagogicznej polegającej na:
    - prowadzeniu terapii psychologicznej, pedagogicznej, logopedycznej, terapii EEG-biofeedback,
    - prowadzeniu zajęć terapeutycznych, logorytmicznych, integracyjno – adaptacyjnych, zajęć rozwijających  uzdolnienia, zajęć rozwijających umiejętność uczenia się, zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej,
    - porad indywidualnych,-interwencji kryzysowej.

  18. Udzielanie pomocy rodzicom w rozpoznawaniu i rozwijaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz indywidualnych możliwości psychofizycznych dzieci i młodzieży oraz w rozwiązywaniu problemów edukacyjnych i wychowawczych. Pomoc ta polega m.in. na:

    -udzielaniu porad,
    -prowadzeniu wykładów,
    prelekcji,
    -warsztatów,
    -grup wsparcia,
    -interwencji kryzysowej.

  19. Realizowanie zadań profilaktycznych oraz wspierających wychowawczą i edukacyjną funkcję przedszkola, szkoły i placówki, w tym wspieranie nauczycieli w rozwiązywaniu problemów dydaktycznych i wychowawczych.  Realizacja wymienionych zadań polega w szczególności na:
    -udzielaniu pomocy nauczycielom w rozpoznawaniu ryzyka wystąpienia specyficznych trudności w uczeniu się u uczniów klas I-III,
    -rozwijaniu zainteresowań i uzdolnień uczniów,
    -planowaniu i realizacji zadań z zakresu doradztwa edukacyjno – zawodowego,
    -współpracy w opracowywaniu i realizowaniu IPET-ów,
    -pomoc w określaniu niezbędnych do nauki warunków i środków dydaktycznych odpowiednich dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej,
    -pomoc w podejmowaniu działań z zakresu profilaktyki uzależnień i innych problemów dzieci i młodzieży,
    -pomoc w prowadzeniu edukacji dotyczącej ochrony zdrowia psychicznego wśród dzieci i młodzieży, rodziców i nauczycieli,-udzielaniu konsultacji,
    -prowadzeniu działalności informacyjno-szkoleniowej.

  20. Organizowanie i prowadzenie wspomagania przedszkoli, szkół i placówek w zakresie realizacji zadań dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych. Wspomaganie polega na zaplanowaniu i prowadzeniu działań mających na celu poprawę jakości pracy przedszkola, szkoły lub placówki w zakresie: -wynikającym z kierunków realizacji przez kuratorów oświaty polityki oświatowej państwa, ustalanych przez ministra właściwego do spraw oświaty i wychowania
    - wymagań stawianych wobec przedszkoli, szkół i placówek, których wypełnianie jest badane przez organy sprawujące nadzór pedagogiczny w procesie ewaluacji zewnętrznej,
    - realizacji podstaw programowych;- rozpoznawania potrzeb dzieci i młodzieży oraz indywidualizacji procesu nauczania i wychowania;
    - analizy wyników i wniosków z nadzoru pedagogicznego oraz wyników egzaminów,
    - innych potrzeb wskazanych przez przedszkole, szkołę lub placówkę.

  21. Szczególną formą współpracy poradni ze szkołą/placówką są tzw. punkty konsultacyjne, w których określony pracownik poradni realizuje zadania wynikające z potrzeb szkoły/ placówki bezpośrednio na jej terenie. Jest to przedsięwzięcie realizowane systematycznie w uzgodnionych przez obie strony  interwałach czasowych.



2historia

nr1nr3

 

Strona 38 z 47

  • 33
  • ...
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • ...
  • 41
  • 42

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Chmielniku

  • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
  • HISTORIA PORADNI
  • NASZA KADRA
  • OFERTA na rok szkolny 2024/2025
  • GODZINY PRACY
  • PUNKTY KONSULTACYJNE
  • WSPÓŁPRACA
  • FORMY POMOCY
  • DLA RODZICA
    • JAK PRACOWAĆ Z DZIECKIEM
    • POLECANA LITERATURA
  • PORADNIA Z SERCEM
  • PROJEKTY
    • ERASMUS+
  • MIEJSCE ODKRYWANIA TALENTÓW
  • COVID-19 (procedury)
  • RODO

O Powiatowej Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Chmielniku

Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna jest publiczną placówką oświatową działającą od 1 września 1980. Organem prowadzącym jest Powiat Kielecki, a organem sprawującym nadzór pedagogiczny - Kuratorium Oświaty w Kielcach. Celem naszej działalności jest udzielanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla dzieci, młodzieży, nauczycieli i rodziców związanej z wychowywaniem i kształceniem oraz pomoc w wyborze kierunku kształcenia i zawodu. Zatrudniamy wykwalifikowaną i doświadczoną kadrę psychologów, pedagogów i logopedów. Zapewniamy efektywne metody pracy oraz przydatne dla wszystkich materiały.

Na naszej stronie prezentujemy zasięg świadczonych przez nas usług, opis działalności diagnostycznej, terapeutycznej, doradczej, mediacyjnej, psychoedukacyjnej. Proponujemy Państwu szeroką działalność profilaktyczną, konsultacje oraz działalność...

Czytaj o Poradni

POLECANE STRONY

Lokalizacja

Powiatowa Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna

w Chmielniku.

  • ul. Furmańska 1a,
  • 26-020 Chmielnik,
  • Tel./Fax: 41 354 42 17
  • poradniachmielnik@poczta.onet.pl

© Powiatowa Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna w Chmielniku. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Wróć na górę