• Kontrast
    • Tryb domyślny
    • Tryb nocny
    • Wysoki kontrast - tryb czarny i biały
    • Wysoki kontrast - tryb czarny i żółty
    • Wysoki kontrast - tryb żółty i czarny
  • Rozmiar czcionki
    • Mniejsza czcionka
    • Domyślna czcionka
    • Większa czcionka
  • Widok
    • Stały układ
    • Szeroki układ
  • START
  • AKTUALNOŚCI
  • DOKUMENTY
    • WARTO PRZECZYTAĆ
  • STATUT
  • KONTAKT
  • DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
  • BIP

Bezpieczny powrót do szkoły

Wytyczne MEiN, MZ i GIS dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych obowiązujące od 1 września 2021 r.

Zawody potrzebne na rynku pracy – obwieszczenie Ministra Edukacji Narodowej

Automatyk, kierowca mechanik, mechatronik, murarz-tynkarz, technik budowy dróg, technik programista, technik spawalnictwa – to wybrane zawody szkolnictwa branżowego, na które prognozowane jest szczególne zapotrzebowanie na pracowników na krajowym rynku pracy. Już po raz drugi, w formie obwieszczenia, Minister Edukacji Narodowej ogłosił prognozę zapotrzebowania na pracowników w zawodach szkolnictwa branżowego na krajowym i wojewódzkim rynku pracy.

Baza materiałów ORE dla nauczycieli – zachęcamy do korzystania!

Ponad 4500 publikacji dla nauczycieli, dyrektorów szkół, a także rodziców zgromadzonych w jednym miejscu do pobrania bezpłatnie. Zachęcamy do zapoznania się z bazą materiałów opracowanych przez Ośrodek Rozwoju Edukacji.

Zagrożenia związane z e-papierosami – MEN i GIS ostrzegają!

7 października br. Minister Edukacji Narodowej Dariusz Piontkowski skierował do szkół, przygotowany wspólnie z Głównym Inspektorem Sanitarnym, materiał informacyjny dla uczniów, rodziców, dyrektorów i nauczycieli, w którym przestrzega przed potencjalnymi zagrożeniami związanymi z elektronicznymi papierosami.

800 70 2222 - Linia wsparcia dla osób w stanie kryzysu psychicznego

Jest linią całodobową i bezpłatną dla osób dzwoniących. Pod telefonem, mailem i czatem dyżurują psycholodzy Fundacji ITAKA udzielający porad i kierujący dzwoniące osoby do odpowiedniej placówki pomocowej w ich regionie.

Infolinia

800 080 222 – rusza całodobowa bezpłatna infolinia dla dzieci, młodzieży, rodziców i pedagogów

Previous Next

OFERTA PEDAGOGICZNA
OFERTA PSYCHOLOGICZNA
OFERTA LOGOPEDYCZNA

  • Jesteś tutaj:  
  • Strona główna

Logopeda - p. Dorota Stojanovska

 Propozycje prelekcji, szkoleń, warsztatów z zakresu logopedii.
• dla nauczycieli:
„Wpływ zaburzeń w mowie na umiejętności szkolne dziecka i sposoby przeciwdziałania.”
„Rozpoznawanie dzieci ryzyka dysleksji w przedszkolu.”
„Trudności w nauce czytania i pisania wynikające z silnie utrwalonych wad wymowy.”
„Diagnoza i korekcja zaburzeń artykulacyjnych u dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.”

• dla rodziców:
„Warunki prawidłowego rozwoju mowy dziecka.”
„Problemy emocjonalne, trudności w kontaktach w grupie rówieśniczej, kłopoty w nauce spowodowane różnymi zaburzeniami w mowie.”
„W jaki sposób stymulować rozwój mowy dzieci 5, 6 – letnich.”

 
• dla uczniów:
Zajęcia z elementami logorytmiki dla dzieci przedszkolnych.
„Niewłaściwe zachowania dzieci i młodzieży – agresja, przemoc, dokuczanie – sposoby radzenia sobie z nimi.” – zajęcia warsztatowe dla uczniów szkoły podstawowej.
”


Logopeda - p. Małgorzata Zamojska

Propozycje prelekcji, szkoleń, warsztatów z zakresu logopedii.
• dla nauczycieli:
„Emisja i higiena głosu – jak nauczyciel może zadbać o swój głos.”
„Współpraca przedszkola – szkoły, rodziny i logopedy w rozwijaniu prawidłowej mowy dziecka i jego sprawności językowej.”
„Wpływ zaburzeń w mowie na umiejętności szkolne dziecka i sposoby przeciwdziałania.”
„Trudności w nauce czytania i pisania wynikające z wad wymowy.” 

• dla rodziców:
„Warunki prawidłowego rozwoju mowy dziecka.”
„Problemy emocjonalne, trudności w kontaktach w grupie rówieśniczej, kłopoty w nauce spowodowane różnymi zaburzeniami w mowie.”
„Jak pomóc dziecku rozwijać mowę.”
„Przyczyny zaburzeń rozwoju mowy dziecka przedszkolnego oraz efektywne sposoby korygowania ich przy współpracy nauczycieli, rodziców i logopedy.”

• dla uczniów:
„Zajęcia z elementami logo rytmiki dla przedszkolaków.”
„Chcę pięknie mówić – warsztaty z emisji głosu dla dzieci i młodzieży.”

Logopeda - p. Agnieszka Kwiatkowska

Propozycje prelekcji, szkoleń, warsztatów z zakresu logopedii.
• dla nauczycieli:
„Wpływ zaburzeń w mowie na umiejętności szkolne dziecka i sposoby przeciwdziałania.”
„Najczęściej spotykane wady wymowy u dzieci i ich charakterystyka.”
„Diagnoza i korekcja zaburzeń artykulacyjnych u ucznia w wieku przedszkolnym i szkolnym.”
• dla rodziców:
„Etapy  rozwoju mowy  dziecka.”
„Stymulacja rozwoju mowy dzieci 5 – 6 letnich.” 

• dla uczniów:
„Warsztaty z emisji głosu dla młodzieży gimnazjalnej.”
 

Pedagog - p. Jolanta Grusiecka

1. Tematyka szkoleń dla nauczycieli:

• Metody pracy z dzieckiem dyslektycznym w szkole podstawowej i gimnnazjum.
• Usprawnienie funkcji percepcyjno – motorycznych uczniów wieku przedszkolnego i młodszego wieku szkolnego.
• Praca z uczniem z ADHD.
2. Tematyka szkoleń dla rodziców:
• Dojrzałość szkolna i jej aspekty.
• Jak przygotować dziecko do rozpoczęcia edukacji szkolnej.
• Rola poradni w przezwyciężaniu trudności dydaktycznych i wychowawczych ucznia.
• jak pomagać dziecku w nauce szkolnej w domu i jak zadbać o jego prawidłowy rozwój.
3. Warsztaty dla uczniów:
Zajęcia psychoedukacyjne z 5-6-latkami stymulujące ogólny rozwój, wyrównujące dysharmonie rozwojowe, korygujące zaburzone funkcje, ułatwiające przez to opanowanie umiejętności szkolnych poprzez :
•    ćwiczenie koncentracji uwagi
•    rozwijanie spostrzegawczości
•    usprawnianie koordynacji wzrokowo – ruchowej i sprawności manualnej
•    rozwijanie percepcji słuchowej.
Zajęcia profilaktyczne dla uczniów kl.I – III, IV – VI i gimnazjum – spójne cykle tematyczne dotyczące takich zagadnień, jak :
•    współdziałanie w grupie
- jesteśmy razem tu i teraz.
- ja w mojej klasie
- rozmawiamy ze sobą
- słuchamy
- doświadczamy różnych uczuć
•    samoświadomość
- mam swoje obowiązki i prawa
- dostrzegam swoje zalety
- moje zainteresowania
- osiągam w życiu sukcesy
•    motywowanie
- jestem w rodzinie
- chodzę do szkoły
- mam kolegów i przyjaciół
- czerpię radość z życia
- jestem twórczy, szukam rozwiązań
•    rozwiązywanie konfliktów
- trudne sytuacje
- jak radzę sobie z emocjami
- nazywam uczucia, których doświadczają inni
- etapy rozwiązywania konfliktów
- jestem dojrzały, rozwijam się
•    zdrowie
- środki uzależniające
- skutki palenia papierosów, picia alkoholu, zażywania narkotyków
- dbam o moje zdrowie – odmawiam
- zdrowy wypoczynek
- zdrowo się odżywiam
•    agresja
- rozpoznaję, dostrzegam i opanowuję agresję
- nawiązuję relacje z innymi
- radzę sobie z konfliktami
•    stres
- co to jest stres
- radzę sobie ze stresem
- potrafię się zrelaksować
- jestem spokojny i skoncentrowany
- wierzę w swoje możliwości
•    bezpieczeństwo
- jestem bezpieczny
- kto mi pomaga
- dbam o swoje bezpieczeństwo – mówię nie
- w szkole czuję się bezpieczny
•    kreatywność
- ruch kreatywny
- twórczo myślę
- szukam pomysłów
- kreatywnie uczestniczę w zajęciach
Zajęcia integracyjno – adaptacyjne dla uczniów gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych.
Warsztaty antystresowe – dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych

Pedagog - p. Agata Kosierkiewicz


1. Spotkania z rodzicami   - przykładowa tematyka:
„Rodzaje pomocy psychologiczno – pedagogicznej świadczonej rodzicom i dzieciom przez  PP-P w Chmielniku”.
„Jak przygotować dziecko do rozpoczęcia edukacji szkolnej”
„Dojrzałość szkolna i jej aspekty . Rola i znaczenie badań pilotażowych dojrzałości szkolnej”

2. Spotkania z radą pedagogiczną w placówkach objętych działaniem Poradni:
„Pomoc dzieciom ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w świetle nowych rozporządzeń MEN”.
„Diagnoza dojrzałości szkolnej.”
„ Ryzyko dysleksji. SRD M. Bogdanowicz”

3. Zajęcia profilaktyczne dla dzieci i młodzieży
„Zdrowym być. Zdrowo żyć” – zajęcia dla uczniów klas I – III
„Tworzymy zgrany zespół klasowy” – zajęcia dla uczniów klas I-III
„Sąd nad papierosem” kl. IV-V
„Veto wobec przemocy, alkoholu i narkotyków” – klasy IV- VI
„Jak się uczyć – różne techniki uczenia się” uczniowie klas I i  II gimnazjum
Zajęcia integracyjno – adaptacyjne dla uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych


Psycholog - p. Magdalena Pakosińska.

 Zajęcia dla dzieci (uczniowie klas I-VI)
1.    Sposoby i potrzeby ustalania norm i zasad regulujących życie człowieka.
2.    Bliżej siebie, dalej od narkotyków.
3.    Uczymy się współdziałania.
4.    Stanowczo czy agresywnie- uczymy się rozwiązywać problemy.
5.    Przyczyny zachowań agresywnych u dzieci w wieku przedszkolnym.
6.    Jak się uczyć szybko i skutecznie.

Zajęcia dla młodzieży (uczniowie gimnazjum oraz szkół ponadgimnazjalnych.
1.    Znajdź właściwe rozwiązanie- zajęcia o tematyce antytytoniowej.
2.    Ja i inni, jak żyć z ludźmi.
3.    Stres w moim życiu- jak sobie z nim radzić.
4.    Anoreksja, bulimia, otyłość.
5.    Agresja u nas i wobec nas.
6.    Jak radzić sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych?
7.    Czy umiem się uczyć?
8.    Veto wobec alkoholu i narkotyków.
9.    Pogadajmy o kompleksach.

Tematyka spotkań z rodzicami.
1.    Zachowania agresywne u dzieci, jak im zapobiegać.
2.    Praca z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo w domu.
3.    Właściwości rozwojowe dziecka rozpoczynającego naukę.
4.     Jak dać dziecku dobry emocjonalny start, rola i znaczenie stymulacji środowiskowej.
5.    Kształcenie dziecka zdolnego.
6.    Jak motywować dziecko do nauki.
7.    Jak rozpoznać czy moje dziecko bierze?
8.    Jak mówić by dzieci nas słuchały, jak słuchać by dzieci do nas mówiły?

Tematyka spotkań z radami pedagogicznymi szkół.
1.    Wspieranie wszechstronnego rozwoju ucznia.
2.    Funkcjonowanie dzieci o obniżonych możliwościach poznawczych w szkole. Diagnoza, oczekiwania.
3.    Jak zapobiegać zachowaniom agresywnym w szkole.
4.    Jak zachęcić dziecko do współpracy w szkole?
5.    Uczeń z zespołem nadpobudliwości psychoruchowej, jak z nim pracować?
6.    Pracuję z dzieckiem leworęcznym.
7.    Umiejętności komunikacyjne niezbędne w pracy zawodowej.
8.    Jak pracować z dzieckiem zdolnym?


Psycholog - p. Halina Żakowska.


Oferta spotkań dla nauczycieli
1.    Dziecko niepełnosprawne w szkole
2.    Dziecko z rodziny dysfunkcyjnej w szkole
3.    Jak radzić sobie w sytuacjach trudnych i konfliktowych
4.    Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
5.    Motywacja uczniów do nauki
6.    Zagrożenia w wieku dorastania
7.    Praca z dzieckiem z zaburzonym zachowaniem

Oferta zajęć dla uczniów
1.    Cykl zajęć dla dzieci przedszkolnych wg ustalonej tematyki:
- dziecko poznaje siebie
- dziecko i jego rodzina
- dziecko wśród innych dzieci
2.    Zajęcia psychoedukacyjne dla uczniów klas młodszych, np. „Dobry i zły dotyk”, „Komu potrzebne są normy i reguły”
3.    Zajęcia psychoedukacyjne dla uczniów klas 4-6, np.”Mam prawo odmówić”  „Opanować złość”,”Jak porozumiewać się z innymi”
4.    Zajęcia z zakresu orientacji zawodowej -'”Poznajemy zawody”
5.    Zajecia z zakresu orientacji zawodowej w gimnazjum – wybór odpowiedniej ścieżki edukacyjnej
6.    Zajęcia antystresowe dla młodzieży

Oferta spotkań z rodzicami
1.    Rola psychologa w pracy z dzieckiem przedszkolnym, rodzicem i nauczycielem – propozycje i oczekiwania rodziców
2.    Prawidłowości w rozwoju psychomotorycznym dziecka od urodzenia do 6r.ż.
3.    Stymulacja rozwoju małego dziecka
4.    Zabawki a potrzeby rozwojowe małego dziecka
5.    Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka
6.    Sylwetka dziecka gotowego do szkoły
7.    Deficyty rozwojowe a nabywanie wiedzy szkolnej
8.    Kary i nagrody w wychowaniu
9.    Co mogą zrobić rodzice dla dziecka , które wymaga szczególnej opieki wychowawczej
10.    Właściwie pojęta miłość rodzicielska
11.    Lęki dziecięce i radzenie sobie z nimi
12.    Uwarunkowanie dobrej komunikacji w rodzinie


Psycholog - p. Małgorzata Szybalska.


Propozycje zajęć dla uczniów:
1.    Zajęcia integracyjno – adaptacyjne dla uczniów klas I gimnazjum i szkół ponadgimnzajlnych.
2.    „ Jak radzić sobie ze złością” – program profilaktyczny dla uczniów klas II gimn.                                   
3.    „ Stanowczo, bez lęku – trudna sztuka odmawiania” – zajęcia profilaktyczne dla uczniów klas  I –II gimn.
4.     „ Jak radzić sobie ze stresem” – zajęcia antystresowe dla uczniów ostatnich klas gimn. i szkół ponadgimnazjalnych.
5.   „ Dorastam – dokonuję właściwych wyborów” – zajęcia profilaktyczne dla uczniów klas II –III gimn.  i klas I  ponadgimn.
5.    „ Rozpoznajemy swoje i cudze uczucia” – zajęcia profilaktyczne dla uczniów klas I –III SP
6.    „Różne oblicza lęku – jak radzić sobie z trudnymi emocjami”- warsztaty Profilaktyczne dla uczniów kl. II –III gimn.
Propozycje dla nauczycieli – warsztaty, spotkania z Radą Pedagogiczną.
1.    „ Metoda Konstruktywnej Konfrontacji – czyli jak radzić sobie z trudnymi zachowaniami uczniów” - wykład multimedialny wraz z ćwiczeniami warsztatowymi.
2.    „ Stres i wypalenie zawodowe w pracy nauczyciela” - prezentacja multimedialna połączona z praktycznymi ćwiczeniami relaksacyjnymi.
3.    „ Jak pracować z uczniem nadpobudliwym psychoruchowo?”- wykład, dyskusja.
4.    „ Jak motywować ucznia do nauki?”- prezentacja multimedialna.
5.    „Czy samobójstwom można zapobiegać – rola szkoły w prewencji zachowań suicydalnych wśród dzieci i młodzieży.”- prezentacja multimedialna, materiały szkoleniowe, dyskusja.
6.  „Zaburzenia zachowania – patogeneza i oddziaływania terapeutyczne.”- wykład, dyskusja
7.   „Jak pracować z uczniem zdolnym?”- wykład w formie prezentacji, materiały szkoleniowe, dyskusja.
 

Propozycje tematyczne zajęć psychoedukacyjnych dla rodziców.

1.    „ Zachowania agresywne u dzieci i młodzieży – jak je lepiej rozumieć i jak im przeciwdziałać.”
2.    „ Czego potrzebuje Twoje dziecko? –  jak zachować równowagę między miłością a stawianiem granic”.
3.    „ Rola rodziców w przygotowaniu dziecka do podjęcia nauki w szkole.”
4.    „ Dzieci z FAStrygą” – wykład przeznaczony dla młodych mam i kobiet w ciąży.
5.    „ Moje dziecko poznaje świat – wspieram i stawiam  wymagania.


Strona 37 z 47

  • 32
  • 33
  • ...
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • ...
  • 41

Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna w Chmielniku

  • STANDARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
  • HISTORIA PORADNI
  • NASZA KADRA
  • OFERTA na rok szkolny 2024/2025
  • GODZINY PRACY
  • PUNKTY KONSULTACYJNE
  • WSPÓŁPRACA
  • FORMY POMOCY
  • DLA RODZICA
    • JAK PRACOWAĆ Z DZIECKIEM
    • POLECANA LITERATURA
  • PORADNIA Z SERCEM
  • PROJEKTY
    • ERASMUS+
  • MIEJSCE ODKRYWANIA TALENTÓW
  • COVID-19 (procedury)
  • RODO

O Powiatowej Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej w Chmielniku

Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna jest publiczną placówką oświatową działającą od 1 września 1980. Organem prowadzącym jest Powiat Kielecki, a organem sprawującym nadzór pedagogiczny - Kuratorium Oświaty w Kielcach. Celem naszej działalności jest udzielanie pomocy psychologiczno – pedagogicznej dla dzieci, młodzieży, nauczycieli i rodziców związanej z wychowywaniem i kształceniem oraz pomoc w wyborze kierunku kształcenia i zawodu. Zatrudniamy wykwalifikowaną i doświadczoną kadrę psychologów, pedagogów i logopedów. Zapewniamy efektywne metody pracy oraz przydatne dla wszystkich materiały.

Na naszej stronie prezentujemy zasięg świadczonych przez nas usług, opis działalności diagnostycznej, terapeutycznej, doradczej, mediacyjnej, psychoedukacyjnej. Proponujemy Państwu szeroką działalność profilaktyczną, konsultacje oraz działalność...

Czytaj o Poradni

POLECANE STRONY

Lokalizacja

Powiatowa Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna

w Chmielniku.

  • ul. Furmańska 1a,
  • 26-020 Chmielnik,
  • Tel./Fax: 41 354 42 17
  • poradniachmielnik@poczta.onet.pl

© Powiatowa Poradnia Psychologiczno Pedagogiczna w Chmielniku. Wszystkie prawa zastrzeżone.

Wróć na górę