Psycholog Magdalena Pakosińska
Propozycje zajęć dla uczniów klas I-III
- Jak pokonać nieśmiałość,
- Klasa to nie samotna wyspa,
- Od radości do smutku, uczymy się rozpoznawać nasze emocje,
- Z kolegami za pan brat – rozwijanie umiejętności społecznych,
- Razem czy osobno- rozwijanie umiejętności współpracy.
Propozycje zajęć dla uczniów klas IV-VI
- Jak być asertywnym,
- Jak uczyć się szybko i skutecznie,
- Warsztaty twórczego myślenia,
- Klasa to nie samotna wyspa,
- Porozumienie bez przemocy jako metoda skutecznej komunikacji,
- Co wiem o sobie, jak budować poczucie własnej wartości,
- Jak sobie radzić z presją i naciskami,
- Jestem tolerancyjny,
- Sztuka dobrej komunikacji,
- Złość jak sobie z nią radzić.
Propozycje zajęć dla uczniów klas gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych
- Wiem o sobie… zajęcia rozwijające poczucie własnej wartości,
- Konstruktywne radzenie sobie ze złością i agresją własną i innych,
- O trudnej sztuce komunikacji,
- Dziękuję nie palę, nie piję, nie biorę- o sztuce odmawiania,
- Jak radzić sobie ze stresem egzaminacyjnym,
- Ja w nowej szkole, nowej klasie- zajęcia integracyjne,
- Jak uczyć się szybko i skutecznie,
- Motywacja podstawą sukcesu,
Propozycje szkoleń, prelekcji dla rodziców
- Moje dziecko idzie do I klasy- jak przygotować dziecko do szkoły,
- Zaburzenia rozwojowe, jako przyczyna niepowodzeń szkolnych,
- Jak słuchać by dzieci do nas mówiły, jak mówić by dzieci nas słuchały,
- Jak pomóc dziecku w nauce,
- Poszerzanie świadomości własnych postaw rodzicielskich,
- Mądra pochwała, twórcza krytyka,
- Problemy wychowawcze w okresie dorastania,
- Specyficzne trudności w uczeniu się, a problemy w nauce,
Propozycje szkoleń dla nauczycieli
- Jak pracować z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo,
- Wspieranie rozwoju dzieci wolniej rozwijających się – metody pracy,
- Uczeń z ADHD w zespole klasowym,
- Dojrzałość szkolna,
- Zasady działania poradni psychologiczno-pedagogicznych- interpretacja opinii i orzeczeń wydawanych przez poradnie,
- Formy i przejawy zaburzeń zachowania u dzieci i młodzieży,
- Rozwój dziecka a jego funkcjonowanie w szkole.