- Szczegóły
Agata Kosierkiewicz - pedagog
Zajęcia profilaktyczne dla dzieci i młodzieży
Dzieci w wieku przedszkolnym:
- Terapia ręki - zajęcia dla dzieci 5-6 letnich.
- Zabawy ogólnorozwojowe z wykorzystaniem elementów kinezjologii edukacyjnej.
Szkoła podstawowa:
- Zajęcia grupowe dla dzieci młodszych (kl I, II, III) z problemami z nawiązaniem. właściwych relacji z rówieśnikami (dzieci izolowane, zastraszane).
- Twój demon- agresja.
- Jak się uczyć, żeby się nauczyć?– metody i techniki sprzyjające efektywnemu uczeniu się
- Jak rozwiązywać konflikty w grupie rówieśniczej?
Gimnazjum:
- Mówimy NIE narkotykom i dopalaczom kl. I gimnazjum.
- Jak radzić sobie ze złością.
Prelekcje dla rodziców:
- Kocham i wymagam, czyli jak mądrze wychowywać dziecko
- Rola i zadania poradni w przezwyciężaniu trudności szkolnych dzieci i młodzieży
- Bliżej siebie – dalej od narkotyków.
- U progu zerówki – czyli co każdy rodzic wiedzieć powinien.
- Dojrzałość dziecka do podjęcia obowiązków szkolnych.
- Praca domowa ucznia –przykry obowiązek czy odpowiedzialne zadanie?
Trening umiejętności wychowawczych – warsztat dla rodziców:
- Jak efektywnie komunikować się z dzieckiem
- Jak rozpoznawać emocje dzieci i poprawnie na nie reagować
- Jaka jest rola zabawy, jak bawić się z dzieckiem
- Czym są granice, dlaczego ich potrzebujemy, jak je ustalać
- Jak wychować dziecko na niezależnego młodego człowieka
- Konsultacje dla rodziców dzieci niepełnosprawnych intelektualnie i fizycznie
- Terapia rodzin z problemem przemocy objętych Niebieską kartą.
Spotkania z nauczycielami:
- Jak pracować z dzieckiem słabosłyszącym w szkole?
- Ryzyko dysleksji. SRD M. Bogdanowicz
- Lepiej piszę – nauka ortografii w klasach młodszych.
- Gotowość szkolna oceniana przez nauczyciela uczącego dziecko – zasadność oceny, trudności diagnostyczne, przydatność oceny.
- Szczegóły
Jolanta Grusiecka pedagog
Oferta zajęć terapeutycznych dla dzieci i młodzieży
Przedszkole:
- Kształtowanie twórczych postaw dzieci 4 i 5 letnich
- Bawię się i uczę – zajęcia stymulujące rozwój poznawczy
Młodszy wiek szkolny :
- Zajęcia grupowe z ukierunkowaniem na usprawnianie funkcji percepcyjno – motorycznych dzieci 6 letnich
- Spójrz inaczej – kl. 1-3
Klasa 4-6 :
- Kształtowanie zdrowych relacji w szkole i w domu
- Rozwijanie zdrowego stylu życia
- Budowanie zdrowego poczucia własnej wartości i rozwoju
- Rozwijanie osobistej odpowiedzialności za swoje zachowanie
Gimnazjum:
- Zajęcia integracyjno- adaptacyjne
- Umiejętność gospodarowania własnym czasem
- Veto – wobec narkotyków
- Samopoznanie drogą do decyzji edukacyjno – zawodowej
- Sposoby radzenia sobie ze stresem
- Moje zainteresowania
Szkoły ponadgimnazjalne:
- Stres – wróg czy przyjaciel ?
- Przygotowanie uczniów do wyborów edukacyjnych i zawodowych
- Jaki jestem? Oto jest pytanie ?
Oferta spotkań z rodzicami :
Przedszkole :
- Jak obserwować dziecko żeby poznać jego predyspozycje , cechy , właściwości , możliwości ?
- O czym świadczy zachowanie dziecka i efekty jego pracy ?
- Kiedy zwrócić się o pomoc do psychologa?
Szkoła Podstawowa :
- Rola poradni w przezwyciężaniu trudności dydaktycznych
- Zaburzenia w zachowaniu , trudności wychowawcze, nieprzystosowanie społeczne
- Organizacja pracy domowej uczniów w młodszym wieku szkolnym
Gimnazjum :
- Rodzic pierwszym doradcą zawodowym swojego
- W czym może pomóc poradnia psychologiczno – pedagogiczna?
- Uzależnienia behawioralne : patologiczny hazard i internet
Szkoły ponadgimnazjalne :
- Informacja zawodowa, czyli co warto wiedzieć o zawodach?
Oferta dla nauczycieli:
- Dziecko z zaburzeniami lękowymi w szkole i w przedszkolu
- Dziecko z zaburzeniami odżywiania
- Dziecko z depresją
- Zapoznanie młodzieży z zakresem informacji zawodowej niezbędnym do podjęcia decyzji
- Metody pracy z dzieckiem dyslektycznym w szkole podstawowej i gimnazjum
- Szczegóły
Psycholog Magdalena Pakosińska
Propozycje zajęć dla uczniów klas I-III
- Jak pokonać nieśmiałość,
- Klasa to nie samotna wyspa,
- Od radości do smutku, uczymy się rozpoznawać nasze emocje,
- Z kolegami za pan brat – rozwijanie umiejętności społecznych,
- Razem czy osobno- rozwijanie umiejętności współpracy.
Propozycje zajęć dla uczniów klas IV-VI
- Jak być asertywnym,
- Jak uczyć się szybko i skutecznie,
- Warsztaty twórczego myślenia,
- Klasa to nie samotna wyspa,
- Porozumienie bez przemocy jako metoda skutecznej komunikacji,
- Co wiem o sobie, jak budować poczucie własnej wartości,
- Jak sobie radzić z presją i naciskami,
- Jestem tolerancyjny,
- Sztuka dobrej komunikacji,
- Złość jak sobie z nią radzić.
Propozycje zajęć dla uczniów klas gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych
- Wiem o sobie… zajęcia rozwijające poczucie własnej wartości,
- Konstruktywne radzenie sobie ze złością i agresją własną i innych,
- O trudnej sztuce komunikacji,
- Dziękuję nie palę, nie piję, nie biorę- o sztuce odmawiania,
- Jak radzić sobie ze stresem egzaminacyjnym,
- Ja w nowej szkole, nowej klasie- zajęcia integracyjne,
- Jak uczyć się szybko i skutecznie,
- Motywacja podstawą sukcesu,
Propozycje szkoleń, prelekcji dla rodziców
- Moje dziecko idzie do I klasy- jak przygotować dziecko do szkoły,
- Zaburzenia rozwojowe, jako przyczyna niepowodzeń szkolnych,
- Jak słuchać by dzieci do nas mówiły, jak mówić by dzieci nas słuchały,
- Jak pomóc dziecku w nauce,
- Poszerzanie świadomości własnych postaw rodzicielskich,
- Mądra pochwała, twórcza krytyka,
- Problemy wychowawcze w okresie dorastania,
- Specyficzne trudności w uczeniu się, a problemy w nauce,
Propozycje szkoleń dla nauczycieli
- Jak pracować z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo,
- Wspieranie rozwoju dzieci wolniej rozwijających się – metody pracy,
- Uczeń z ADHD w zespole klasowym,
- Dojrzałość szkolna,
- Zasady działania poradni psychologiczno-pedagogicznych- interpretacja opinii i orzeczeń wydawanych przez poradnie,
- Formy i przejawy zaburzeń zachowania u dzieci i młodzieży,
- Rozwój dziecka a jego funkcjonowanie w szkole.
- Szczegóły