Agata Kosierkiewicz - pedagog
Zajęcia profilaktyczne dla dzieci i młodzieży

Dzieci w wieku przedszkolnym:

  • Terapia ręki - zajęcia dla dzieci 5-6 letnich.
  • Zabawy ogólnorozwojowe z wykorzystaniem elementów kinezjologii edukacyjnej.

Szkoła podstawowa:

  • Zajęcia grupowe dla dzieci  młodszych (kl  I, II, III) z problemami z nawiązaniem. właściwych relacji z rówieśnikami (dzieci izolowane, zastraszane).
  • Twój demon- agresja.
  • Jak się uczyć, żeby się nauczyć?– metody i techniki sprzyjające efektywnemu uczeniu się
  • Jak rozwiązywać konflikty w grupie rówieśniczej?

Gimnazjum:

  • Mówimy NIE narkotykom i dopalaczom kl. I gimnazjum.
  • Jak radzić sobie ze złością.

Prelekcje dla rodziców:

  • Kocham i wymagam, czyli jak mądrze wychowywać dziecko
  • Rola i zadania poradni w przezwyciężaniu trudności szkolnych dzieci i młodzieży
  • Bliżej siebie – dalej od narkotyków.
  • U progu zerówki – czyli co każdy rodzic wiedzieć powinien.
  • Dojrzałość dziecka do podjęcia obowiązków szkolnych.
  • Praca domowa ucznia –przykry obowiązek czy odpowiedzialne zadanie?

Trening umiejętności wychowawczych – warsztat dla rodziców:

  • Jak efektywnie komunikować się z dzieckiem
  • Jak rozpoznawać emocje dzieci i poprawnie na nie reagować
  • Jaka jest rola zabawy, jak bawić się z dzieckiem
  • Czym są granice, dlaczego ich potrzebujemy, jak je ustalać
  • Jak wychować dziecko na niezależnego młodego człowieka
  • Konsultacje  dla rodziców dzieci niepełnosprawnych intelektualnie i fizycznie
  • Terapia rodzin z problemem przemocy objętych Niebieską kartą.

Spotkania z nauczycielami:

  • Jak pracować z dzieckiem słabosłyszącym w szkole?
  • Ryzyko dysleksji. SRD M. Bogdanowicz
  • Lepiej piszę – nauka ortografii w klasach młodszych.
  • Gotowość szkolna oceniana przez nauczyciela uczącego dziecko – zasadność oceny, trudności diagnostyczne, przydatność oceny.

Jolanta  Grusiecka   pedagog
                                                                        
Oferta  zajęć  terapeutycznych dla dzieci i młodzieży 

Przedszkole:

  • Kształtowanie twórczych postaw dzieci 4 i 5 letnich                                      
  • Bawię się i uczę – zajęcia stymulujące rozwój poznawczy

Młodszy wiek szkolny :

  • Zajęcia grupowe z ukierunkowaniem  na usprawnianie funkcji percepcyjno – motorycznych dzieci 6 letnich
  • Spójrz inaczej – kl. 1-3   

Klasa 4-6 :

  • Kształtowanie zdrowych relacji w szkole i w domu                                          
  • Rozwijanie zdrowego stylu życia                                                                           
  • Budowanie zdrowego poczucia własnej wartości i rozwoju                      
  • Rozwijanie osobistej odpowiedzialności za swoje zachowanie                                                                                  

Gimnazjum:

  • Zajęcia integracyjno- adaptacyjne                                                                       
  • Umiejętność gospodarowania własnym czasem                                            
  • Veto – wobec  narkotyków                                                                                                                
  • Samopoznanie drogą do decyzji edukacyjno – zawodowej                        
  • Sposoby radzenia sobie ze stresem                                                                     
  • Moje zainteresowania                                                                                     

Szkoły ponadgimnazjalne:  

  • Stres – wróg czy przyjaciel ?                                                                                  
  • Przygotowanie uczniów do wyborów edukacyjnych i zawodowych    
  • Jaki jestem? Oto jest pytanie ?                                                                           


Oferta spotkań z rodzicami  : 
                                                              

Przedszkole :   

  • Jak obserwować  dziecko żeby poznać jego  predyspozycje , cechy , właściwości , możliwości ?                                                                                       
  • O  czym świadczy zachowanie dziecka i efekty jego pracy ?                     
  • Kiedy zwrócić się o pomoc do psychologa?                                               

Szkoła Podstawowa :  

  • Rola poradni w przezwyciężaniu trudności dydaktycznych         
  • Zaburzenia w zachowaniu , trudności wychowawcze, nieprzystosowanie społeczne                                                                                   
  • Organizacja pracy domowej uczniów w młodszym wieku szkolnym             

Gimnazjum :      

  • Rodzic pierwszym doradcą zawodowym swojego                                      
  • W czym może pomóc poradnia psychologiczno – pedagogiczna?                 
  • Uzależnienia behawioralne : patologiczny hazard i internet          

Szkoły ponadgimnazjalne :

  • Informacja  zawodowa, czyli co warto wiedzieć o zawodach?                                                                              

Oferta dla nauczycieli:

  • Dziecko z zaburzeniami lękowymi w szkole i w przedszkolu                  
  • Dziecko z zaburzeniami odżywiania                                                                  
  • Dziecko z depresją                                                                                                      
  • Zapoznanie młodzieży z zakresem informacji zawodowej niezbędnym do podjęcia decyzji                                                                             
  • Metody pracy z dzieckiem dyslektycznym w szkole podstawowej i gimnazjum

Psycholog Magdalena Pakosińska

Propozycje zajęć dla uczniów klas I-III

  • Jak pokonać nieśmiałość,
  • Klasa to nie samotna wyspa,
  • Od radości do smutku, uczymy się rozpoznawać nasze emocje,
  • Z kolegami za pan brat – rozwijanie umiejętności społecznych,
  • Razem czy osobno- rozwijanie umiejętności współpracy.

 

Propozycje zajęć dla uczniów klas IV-VI

  • Jak być asertywnym,
  • Jak uczyć się szybko i skutecznie,
  • Warsztaty twórczego myślenia,
  • Klasa to nie samotna wyspa,
  • Porozumienie bez przemocy jako metoda skutecznej komunikacji,
  • Co wiem o sobie, jak budować poczucie własnej wartości,
  • Jak sobie radzić z presją i naciskami,
  • Jestem tolerancyjny,
  • Sztuka dobrej komunikacji,
  • Złość jak sobie z nią radzić.

 

Propozycje zajęć dla uczniów klas gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych

  • Wiem o sobie… zajęcia rozwijające poczucie własnej wartości,
  • Konstruktywne radzenie sobie ze złością i agresją własną i innych,
  • O trudnej sztuce komunikacji,
  • Dziękuję nie palę, nie piję, nie biorę- o sztuce odmawiania,
  • Jak radzić sobie ze stresem egzaminacyjnym,
  • Ja w nowej szkole, nowej klasie- zajęcia integracyjne,
  • Jak uczyć się szybko i skutecznie,
  • Motywacja podstawą sukcesu,

 

Propozycje szkoleń, prelekcji dla rodziców

  • Moje dziecko idzie do I klasy- jak przygotować dziecko do szkoły,
  • Zaburzenia rozwojowe, jako przyczyna niepowodzeń szkolnych,
  • Jak słuchać by dzieci do nas mówiły, jak mówić by dzieci nas słuchały,
  • Jak pomóc dziecku w nauce,
  • Poszerzanie świadomości własnych postaw rodzicielskich,
  • Mądra pochwała, twórcza krytyka,
  • Problemy wychowawcze w okresie dorastania,
  • Specyficzne trudności w uczeniu się, a problemy w nauce,

 

Propozycje szkoleń dla nauczycieli

  • Jak pracować z dzieckiem nadpobudliwym psychoruchowo,
  • Wspieranie rozwoju dzieci wolniej rozwijających się – metody pracy,
  • Uczeń z ADHD w zespole klasowym,
  • Dojrzałość szkolna,
  • Zasady działania poradni psychologiczno-pedagogicznych- interpretacja opinii i orzeczeń wydawanych przez poradnie,
  • Formy i przejawy zaburzeń zachowania u dzieci i młodzieży,
  • Rozwój dziecka a jego funkcjonowanie w szkole.

MiejsceOdkrywaniaTalentow

mot